مزایای بالش طبی برای درد دنبالچه (بالشتک ارتوپدی نشیمنگاه)

تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۲

اصطلاح پزشکی کوکسی‌ دینا برای درد و یا نارحتی استخوان دنبالچه که در انتهای پایینی ستون مهره‌ها قرار گرفته است به کار می‌رود. درد دنبالچه عموما دردی ناحیه‌ای است و معمولا به واسطه نشستن یا انجام هر فعالیت دیگری که بر انتهای ستون فقرات فشار وارد کند بدتر می‌شود. اگرچه همیشه امکان جلوگیری از درد دنبالچه وجود ندارد، اما شما می‌توانید با استفاده از بالشتک‌های طبی نشیمنگاه آن را در خانه کنترل کنید.
استفاده از بالشتک‌های طبی برای درد دنبالچه یکی از موثرترین درمان‌ها برای کنترل درد دنبالچه محسوب شده و ثابت شده است که به طور قابل توجهی باعث کاهش مشکلات و ناراحتی دنبالچه می‌شود. انواع مختلفی از این نوع بالشتک در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند که به نحوی به کاهش فشار وارده بر ستون فقرات کمک کرده و در عین حال حمایت فراوانی برای دنبالچه حساس فرد ایجاد می‌کند.
اگر به تازگی دچار مشکلات دنبالچه شده باشید، ممکن است ندانید چطور باید مناسب‌ترین بالش طبی را برای درد دنبالچه خود انتخاب کنید. اولین قدم آن است که با یک پزشک مشورت کنید.

بخش بزرگی از جمعیت جهان به خصوص کارمندان و افرادی که به مدرسه می‌روند ؛ تقریبا هر روز باید چندین ساعت نشسته باشند. این مساله موجب ناراحتی‌های زیادی می‌شود. اگرچه نشستن برای مدت طولانی و به خصوص روی صندلی‌های غیر ارگونومیک و نامناسب توصیه نمی‌شود، اما این مساله اغلب اوقات اجتناب ناپذیر است زیرا مردم مجبورند سر کار یا مدرسه بروند. مشکلات یا بیماری‌های متعددی ممکن است در اثر نشستن‌های طولانی مدت روی صندلی‌های نامناسب و ناراحت برای افراد ایجاد شود. درد دنبالچه، ، هموروئید ( بواسیر)، درد لگن و درد پروستات فقط چند مورد از این بیماری‌ها و مشکلات است. افرادی که مجبورند برای مدت طولانی نشسته باشند لازم است برای تسکین درد ناشی از نشستن در حالت و شرایط نامناسب، از بالش‌های طبی نشیمنگاهی استفاده نمایند.
متخصصین کلینیک توانبخشی و فیزیوتراپی امید پس از معاینه دقیق بیمار و بررسی علت درد دنبالچه بهترین روش درمانی را با رویکرد پلکانی تجویز می‌کنند. درمان از روش‌های ساده مانند تجویز بالشتک دنبالچه و استراحت آغاز می‌شود و در صورت لزوم روش‌های پیچیده‌تر تجویز خواهند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت در کلینیک امید میتوانید با شماره تلفن‌های02188801800 و 09107803155 تماس حاصل فرمایید.

مزایای استفاده از بالشتک‌های اورتوپدی درد دنبالچه


مزایای استفاده از بالشتک‌های اورتوپدی درد دنبالچه

دنبالچه مجموعه‌ای از سه تا پنج مهره به هم جوش خورده است. علی رغم اینکه دنبالچه اکنون بقایای چیزی است که در گذشته یک دم بوده، پایه مهمی برای اتصال عضلات، رباط‌ها و تاندون‌هاست. دنبالچه همچنین سه‌پایه‌ایست که وزن بدن را در هنگام نشستن تحمل می‌کند. به دلیل سبک زندگی مدرن، نشستن‌ برای مدت‌ طولانی طبیعی به نظر می‌رسد. با این وجود این کار ممکن است باعث وارد امدن صدماتی به دنبالچه شود که منجر به درد دنبالچه که مشکل بسیار دردناکی است گردد. با این حال، استفاده از یک بالشتک مخصوص دنبالچه یا بالشتک نشیمنگاهی ، نه تنها به بهبود قد و قامت شما پس از یک زمانی طولانی نشستن کمک می‌کند، بلکه از آسیب‌دیدگی دنبالچه نیز جلوگیری می‌کند. از جمله مزایای بسیاری که می‌توان از استفاده از این بالشتک‌های ارتوپدی نشیمنگاهی به دست آورد عبارتند از:

تسکین درد

مدت زمان طولانی نشستن می‌تواند منجر به فشار و استرس در پشت و کمر شود. این فشار برای افرادی که اضافه وزن دارند، به دو برابر افزایش می‌یابد، زیرا وزن بر ناحیه پایینی کمر در هنگام نشستن نقش مهمی دارد. این فشار ممکن است به صورت مزمن برای مدت طولانی ادامه یابد و ناراحتی‌هایی را ایجاد کند. بالش‌های نشیمنگاهی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی ناحیه پایینی کمر و به ویژه قوس رو به داخل و حساس در مهره‌های کمری را حفظ کنند. با این ترتیب، این بالشتک‌ها می‌توانند دردی که به دلیل نشستن برای مدت طولانی ممکن است در این ناحیه ایجاد شود را کاهش دهند و تسکین بخشند.

بهبود وضعیت استقراری بدن

نشستن به مدت طولانی در یک وضعیت ثابت به راحتی می‌تواند منجر به خمیده شدن ( قوز) شود. بالشتک‌های نشیمنگاهی با بالا بردن لگن شما می‌تواند از این مساله جلوگیری کند. این بالشتک‌ها باعث می‌شوند شما در وضعیت بدنی رو به بالایی قرار بگیرید که انحنای داخلی ستون فقرات کمری را دقیقا در موقعیت درست نگه می‌دارد.

تکیه‌گاه نرم

بالشتک‌های نشیمنگاهی که با استفاده از استانداردهای بالا و با بهره‌گیری از بهترین مواد با کیفیت طراحی و ساخته می‌شوند، به طور کامل حمایت لازم برای ناحیه پایینی ستون فقرات فراهم می‌کنند. این بالشتک‌ها بیشتر از فوم هوشمند یا مموری فوم ساخته می‌شوند. این نوع فوم قادر است تا به خوبی وضعیت ستون فقرات را برای اکثر اوزان بدن تنظیم کرده و آن را در حالت تراز قرار دهد. به طور کلی، بالشتک‌های نشیمنگاهی به شما کمک می‌کنند تا در موقعیت راحت‌ترین و بهینه‌ترین قرار بگیرید. این بالشتک‌ها عضلات مرکزی کمر را درگیر می‌کنند و از این رو، حتی پس از ساعت‌ها نشستن، خستگی را به شما نمی‌رسانند. در واقع، بسیاری از افرادی که از بالشتک‌های نشیمنگاهی استفاده می‌کنند، به ویژه پس از مدت طولانی استفاده، به هشیاری و تمرکز بیشتری دست می‌یابند.

ویژگی برش تو خالی این بالشتک‌ها

بخشی از طراحی ویژه این نوع بالشتک ناحیه توخالی ان است. این برش‌ به این دلیل ایجاد شده است که به طور خاص فضای مورد نیاز برای معلق ماندن دنبالچه را فراهم کرده و از تماس مستقیم آن با صندلی جلوگیری کند. این برش نقش مهمی در رفع افزایش فشار در مناطق آسیب پذیر دارد.

قابل حمل بودن

شما ممکن است مجبور باشید چند ساعتی در اماکن دیگری غیر از خانه یا دفتر کار خود سپری کنید. بنابراین نیاز به بالشتک‌های نشیمنگاهی دارید که قابل حمل باشند و بتوانید ان‌ها را با خود جا به جا کنید. این بالشتک‌ها راحت و مناسب هستند و می‌توانید از آن‌ها در اتومبیل، کافه، سالن‌های کنفرانس و هر جای دیگری که نیاز است چندین ساعت بنشینید از آن‌ها استفاده کنید.

اشکال و اندازه‌های مختلف

با توجه به اینکه نواحی مشکل‌دار در افراد ممکن است متفاوت باشد، انواع مختلفی از بالشتک‌های نشیمنگاهی وجود دارند که می‌توانند به نیازهای افراد مختلف پاسخ دهند. همچنین، بالشتک‌های اورتوپدی نشیمنگاهی نیز از تنوعی برخوردارند که برای شرایط مختلف مناسب هستند. بالشتک‌های اورتوپدی نشیمنگاهی شامل انواعی مانند بالشتک‌های گرد توخالی (شبیه شیرینی دونات)، بالشتک‌های برش خورده و بالشتک‌های به شکل U هستند. همه این انواع بالشتک‌ها به کاهش تنش‌های ناشی از نقاط فشار مختلف کمک می‌کنند.

تناسب با شکل و فرم بدن

این بالشتک‌ها از فوم هوشمند ساخته شده‌اند که بسیار تطبیق‌پذیر است. این نوع فوم شکل بدن شما را می‌گیرند و خود را با شکل و فرم بدنی شما هماهنگ کرده و بدین ترتیب به رفع تنش از همه قسمت‌های تحت فشار بدن کمک می‌کند. در زمان نشستن، بیشتر وزن بدن بر ناحیه لگن وارد می‌شود. این مساله باعث می‌شود که این ناحیه نسبت به دردهایی که در اثر فشار ایجاد می‌شوند بسیار آسیب پذیر شود. ساختار بالشتک‌های نشیمنگاهی به خوبی از ناحیه لگن حمایت کرده و راحتی شما را افزایش می‌دهد.

تسریع روند بهبودی پس از جراحی

بالشتک‌های نشیمنگاهی وسیله کمکی مناسبی برای دوران نقاهت پس از عمل هستند. این بالشتک‌ها به شکلی طبیعی، دقیقا راحتی که باید به واسطه رفع فشار از نشیمنگاه برای بیمارانی که در دوران نقاهت هستند را فراهم می‌آورند. این نوع بالشتک‌ها شرایط مطلوب لازم را طوری فراهم می‌کنند که بافت‌های اسیب‌دیده بتوانند پس از جراحی به خوبی بازسازی شوند. این نوع بالشتک‌ها به خصوص برای تسریع روند بهبودی پس از زایمان موثر هستند.

پیشگیری از آسیب و درد

بالشتک‌های نشیمنگاهی فقط برای افرادی که دچار کمر درد هستند مناسب نیستند، بلکه برای هر کسی می‌خواهد در هنگام نشستن احساس راحتی کند نیز مفیدند. این بالشتک‌ها بیش‌تر از همه به ویژه برای افرادی مناسبند که می‌خواهند از درد و اسیب‌دیدگی‌های ناشی از طولانی مدت نشستن جلوگیری کنند.

بهبود گردش خون

فوم هوشمند با کیفیت بالا، باعث توزیع مساوی وزن شده ، بدین شکل موجب بهبود گردش خون در سرتاسر پاها و بقیه بدن می‌شود. به لطف بهبود گردش خون، شما می‌توانید از مزایای تمام مواد مغذی که مصرف کرده‌اید بهره‌مند شده و نیز بدن بهتر می‌تواند مواد زائد را دفع کند.

لوازم جانبی

برخی از بالشتک‌های تخصصی مانند بالشتک‌های مخصوص صندلی‌های استادیوم لوازم جانبی متنوعی دارند. بسته به برند بالشتکی که خریداری می‌کنید، ممکن است یک جا لیوانی، گرم کن صندلی و خیلی چیزهای دیگر همراه بالشتک عرضه شوند.

در هنگام خرید بالشتک نشیمنگاهی برای درد دنبالچه باید به دنبال چه ویژگی باشیم؟


  • نوع بالشتک: انواع مختلفی از بالشتک‌های دنبالچه در بازار وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین انواع آن بالشتک دایره‌ای تو خالی ( یا دونات شکل) است. این بالشتک‌ها یک سوراخ در مرکز خود دارند که باعث می‌شود فشار از روی دنبالچه برداشته شود. بالشتک‌های گوه‌ای نیز به خاطر قابلیت انعطاف‌پذیری که دارند محبوب هستند، بالشتک‌هایی که می‌توان آن‌ها را باد کرد نیز پرطرفدارند.
    ضخامت: بعضی از بالشتک‌های دنبالچه ، ضخامت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند. بهتر است به دنبال بالشتک‌هایی باشید که ضخامتشان نه خیلی کم و نه خیلی زیاد باشد ، زیرا ضخامت خیلی کم ممکن است باعث درد بیشتر شود، در حالی که نشستن روی بالشتک‌های خیلی ضخیم ممکن است چندان خوشایند نباشد.
    جنس: تنوع جنس موادی که بالشتک‌های نشیمنگاهی با آن پر شده بسیار فراوان است، از پنبه ساده گرفته تا فوم هوشمند بسیار مرغوب. به دنبال بالشتکی باشید که از فوم با کیفیت و با تراکم مناسب پر شده باشد و ناحیه دنبالچه شما را به خوبی محافظت کرده و وزنتان را به راحتی تحمل کند.
    شکل ظاهری: بالشتک‌های اورتوپدی درد دنبالچه در اشکال مختلفی موجودند؛ معمول‌ترین اشکال، بالشتک‌های U شکل و Vشکل هستند. شکل کوسن نقش مهمی در راحتی که ایجاد می‌کند داشته، به رفع و کاهش فشار وارده بر ستون فقرات کمک می‌کند.

از کجا بفهمم چه نوع بالشتک نشیمنگاهی برای من مفید است؟


بسته به مشکلی که شخص دارد ، گزینه‌های زیادی برای خرید بالشتکی که به رفع درد دنبالچه او کمک می‌کند وجود دارد. ممکن است به یک بالشتک برای برطرف کردن درد دنبالچه خود در هنگام رانندگی نیاز داشته باشید و یا به دنبال بالشتکی باشید که برای رفع درد ناشی از هموروئید مناسب بوده و در عین حال برای آسیب‌دیدگی‌های دنبالچه نیز موثر باشد. اگر باردار باشید، بهترین گزینه یک بالشتک تسکین‌دهنده درد دنبالچه است. با پزشک خود درباره آنچه که از یک بالشتک نشیمنگاهی انتظار دارید صحبت کنید. بعضی از افراد به یک بالشتک نشیمنگاهی خاص برای زمان کار خود نیاز دارند. در این موارد، ممکن است به یک بالشتک ارتوپدی برای صندلی نیاز باشد.
دوچرخه سواران و اسب سواران نیز ممکن است بخواهند از یک بالشتک نشیمنگاهی برای زین خود استفاده کنند. استفاده از این نوع بالشتک باعث می‌شود آن‌ها کمی به سمت جلو حرکت کرده، و به راحتی آن‌ها طی یک سواری طولانی کمک خواهد کرد. از کوسن‌های ژله‌ای دونات شکل گرفته تا بالشتک‌های ژله‌ای خنک کننده U شکل، استفاده از بالشتک نشیمنگاهی برای کسانی که دچار درد دنبالچه هستند ضروری است.

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
مشاوره رایگان