کمردرد به علت ایستادن طولانی: ارتباط ایستادن طولانی و کمردرد

مشکلات ستون فقرات بهایی است که برای راه رفتن به صورت نامناسب پرداخت می‌کنیم. ساییدگی و پاره شدن ستون فقرات و کشیدن مداوم نیروی جاذبه مهره‌های ما به مرور زمان آسیب آن‌ها را به همراه دارد. تقریباً هر بزرگسالی مدتی دچار سفتی یا درد شده است. خواه در رستوران غذا می‌پزید ، در سالن موها را کوتاه می‌کنید ، در کلاس تدریس می‌کنید یا در فروشگاه لباس تی شرت می‌فروشید ، تلاش اضافی برای مراقبت از کمر می‌تواند کمک زیادی به سالم ماندن و راحتی شما کند.

کلینیک امید در مواجه با بیماری‌ها از جمله انواع کمردرد، رویکرد پلکانی دارد و استفاده از درمان‌های ساده‌تر را در اولویت خود قرار می‌دهد. متخصصین طب فیزیکی این کلینیک بعد از معاینه دقیق بیمار و تشخیص علت درد، ابتدا درمان‌های ساده و کم تهاجمی را به بیماران پیشنهاد می‌دهند درمان از روش‌های ساده مانند ورزش، ماساژ، کمربند طبی و فیزیوتراپی آغاز می‌شود. در صورتی که بیمار به درمان‌های ساده پاسخ نداد، استفاده از درمان‌های تهاجمی‌تر  مانند انواع تزریق و جراحی بسته توصیه می‌شود.جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت در کلینیک امید با شماره تلفن‌­های 09107803155 و 02188801800 تماس حاصل فرمایید.

مشکلاتی که می‌توانند در اثر ایستادن برای دوره‌های طولانی مدت ایجاد شده باشند


مشکلاتی که می‌توانند در اثر ایستادن برای دوره‌های طولانی مدت ایجاد شده باشند

متداول ترین علائم ناشی از ایستادن طولانی مدت ، ناراحتی ، خستگی و تورم در پاها است. کارگرانی که باید زمان زیادی را روی پاهایشان بگذرانند در معرض خطر افزایش درد و ناراحتی در پا ، زانو و ساق پا ، زانوها ، ران‌ها ، لگن و کمر قرار دارند. در حقیقت ، مطالعات نشان داده است که اختلالات اسکلتی – عضلانی شایع ترین دلایل بیماری‌های ناشی از کار است و 17 درصد این اختلالات اندام تحتانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بسیاری از نگرانی‌های دیگر ناتوان کننده و بالقوه بسیار جدی مربوط به سلامتی در مورد ایستادن طولانی مدت وجود دارد. بدتر شدن بیماری کرونر قلب موجود ، رگ‌های واریسی و نارسایی مزمن وریدی با ایستادن طولانی مدت همراه است ، مانند درد در اندام تحتانی و پا. مطالعات بیشتر نشان می‌دهد کمردرد همراه با کار در افرادی که ایستاده کار می‌کنند در مقایسه با افرادی که معمولاً نشسته کار می‌کنند ، حتی پس از کنترل سن و برداشتن وزنه، تقریباً دو برابر بیشتر است.کارگران مسن و افرادی که در مشاغل سنگین دستی مشغول به کار هستند با افزایش سن به طور مکرر دچار درد زانو و مفصل می‌شوند و به تدریج توانایی مقابله با ایستادن مداوم را دارند. سایر کارگران ، به عنوان مثال کسانی که دچار آرتروز ، رگ‌های واریسی ناشی از بارداری هستند یا از ناحیه کمر یا اندام تحتانی آسیب دیده اند نیز در معرض خطر بیشتری هستند.

اثرات ایستادن در تمام روز می‌تواند تقریباً بلافاصله نشان داده شود و ایستادن طولانی مدت یا راه رفتن اغلب می‌تواند مشکلات سلامتی و آسیب‌های بافت نرم را تسریع کند. به عنوان مثال ، ایستادن برای تمام روز بر روی پاها می‌تواند منجر به موارد زیر شود:

  • رگ‌های واریسی
  • ورم کف پا
  • درد کمر
  • درد و خستگی عضلات
  • فشار خون بالا
  • آرتروز زانو یا مفصل ران
  • پینه پا
  • عوارض بارداری
  • سفتی گردن و شانه
  • اختلالات مزمن قلب و گردش خون
  • وضعیت بد بدنی (و تأثیرات آن)
  • مشکلات و دردهای مختلف پا
  • مشکلات زانو
  • پاهای متورم یا دردناک
  • تاندون آشیل کشیده (تاندونیت)
  • آسیب مفصلی
  • گردش خون ضعیف و تورم در پاها

علت کمردرد بعد از ایستادن طولانی


علت کمردرد بعد از ایستادن طولانی

مانند بسیاری از خطرات مربوط به کار ، ایستادن معمولاً به عنوان یک شغل طراحی می‌شود. چیدمان فیزیکی یا شیوه‌های کاری یک کار ممکن است کارگران را مجبور به موقعیت‌های نامناسب کند تا از سطح وسیع عبور کنند یا بدون وقفه کارها را به صورت تکراری انجام دهند. وقتی نمی‌توانید زیاد حرکت کنید ، ایستادن بدتر است یا وقتی روی سطوح سخت کار می‌کنید و یا کفش نامناسب می‌پوشید، این شرایط بدتر می‌شود.

عضلات برای نگه داشتن شما به حالت ایستاده کار می‌کنند. بدون استراحت یا حرکت به اطراف ، مفاصل از گردن تا پاها می‌توانند به طور موقت “گیر کنند”. وقتی این اتفاق به صورت منظم می‌افتد، ماهیچه‌ها خسته می‌شوند و می‌توانند تاندون‌ها و رباط‌هایشان آسیب ببینند و باعث آسیب دیدگی در بافت نرم می‌شوند.

ایستادن همچنین جریان خون در عضلات را کاهش می‌دهد و “پمپ عضله” (حرکات منظم عضلانی) را که خون را از پاها و قسمت‌های تحتانی به قلب باز می‌گرداند متوقف می‌کند. سایر مایعات بدن حرکت نمی‌کنند مگر اینکه عضلات پا منقبض شوند. وقتی خون یا مایعات دیگر به درستی حرکت نکنند ، وریدها ملتهب می‌شوند و پا ، مچ پا و پاها متورم می‌شوند و باعث درد عضلات می‌شوند.

برای جلوگیری از صدمات مرتبط با ایستادن برای مدت طولانی چه کاری می‌توانید انجام دهید؟


می‌توانید خطرات مرتبط با ایستادن طولانی مدت را کاهش دهید. در زیر اقدامات ساده ای وجود دارد که می‌توانید در طی روز از انجام آن‌ها اجتناب کنید و یا حداقل از خطرات مرتبط با سلامتی جلوگیری کنید.

ایستادن صحیح برای جلوگیری از کمردرد

ایستادن صحیح برای جلوگیری از کمردرد

  • بایستید و سر خود را بالا ، شانه‌ها را صاف ، قفسه سینه را به جلو ، وزن را روی هر دو پا به طور مساوی متعادل نگه دارید و باسن خود را داخل آن قرار دهید.
  • از ایستادن طولانی در همان وضعیت خودداری کنید.
  • در صورت امکان ، ارتفاع میز کار را روی یک سطح راحت تنظیم کنید.
  • هنگام ایستادن ، سعی کنید یک پا را بر روی چهارپایه یا جعبه قرار دهید.

پس از چند دقیقه ، وضعیت پا را تغییر دهید.

  • در حین کار در آشپزخانه ، کابینت زیر سینک ظرفشویی باز کنید و یک پا را در قسمت داخلی کابینت قرار دهید.

هر پنج تا 15 دقیقه پا را عوض کنید.

تغییر موقعیت به طور مکرر

تغییر موقعیت به طور مکرر

اگر برای مدت طولانی ایستاده اید ، زمانی را برای نشستن اختصاص دهید. از دوره‌های استراحت یا دوره‌های کند برای نشستن استفاده کنید. اگر باردار هستید ، سعی کنید پاهای خود را در محل کار در محل مناسب قرار داده و در حالی که پاهایتان بالاتر از سرتان است استراحت کنید.  سعی کنید در اطراف قدم بزنید ، عضلات خود را کشش دهید و در موقعیت‌های مختلف بایستید تا وزن خود را به اطراف حرکت دهید.

کفش راحت و حمایتی بپوشید

کفش راحت و حمایتی بپوشیدکفش‌های پاشنه بلند و خاص را برای مهمانی‌ها و مراسم خاص نگه دارید. این کفش‌ها برای همه افراد ایده آل نیست که تمام روز روی پای خود کار می‌کند. کمبود جا برای انگشتان ، گردش خون را کاهش می‌دهد و طیف وسیعی از مشکلات را از گرفتگی پا تشویق می‌کند. پاشنه ها انگشتان پا را به انتهای کفش عمیق تر می‌رسانند و اگر انتهای آن اشاره شود ، فضای بسیار کمی برای رفتن انگشتان وجود دارد.

امروزه بسیاری از کفش‌های شیک ساخته می‌شوند که نه تنها عالی به نظر می‌رسند ، بلکه دارای ویژگی‌های پشتیبانی و راحتی نیز هستند. دیگر دوران این گونه کفش‌ها گذشته است که ظاهراً مانند چیزی است که مادربزرگ شما ترجیح می داده است.

ارتز های سفارشی

ارتزهای ساخته شده به صورت سفارشی از اسکلت ، ماهیچه‌ها و فاشیا در موقعیت صحیح پشتیبانی می‌کنند – این موضوع کلیدی برای تسکین بسیاری از علائم درد پا و پا است. به ویژه ، اگر به مدت طولانی روی پاهایتان بایستید ، ارتزها به بهبود وضعیت بدن ، از بین بردن استرس مفصل ، حمایت از رباط‌ها ، درمان بیش از اندازه ، افزایش راحتی هنگام راه رفتن کمک می‌کنند و می‌توانند به کاهش سایر شرایط پا مانند پاشنه پا (ورم کف پا) و درد جلو پا (متاتارسالژی) کمک کنند. با مراجعه به یک متخصص پا که فرآیندی را طراحی کرده است که بهترین فکر را در ذهن شما ایجاد می‌کند ، اطمینان حاصل کنید که ارتزها به درستی ساخته شده اند.

درمان کمردرد ناشی از ایستادن طولانی مدت


اگر در حرکات عملکردی کمردرد و یا درد شدیدی دارید که با مراقبت از خود و دارو برطرف نمی‌شود ، توصیه می‌شود که به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. پزشک می‌تواند به شما کمک کند تا علت درد شما را تشخیص داده و درمان کند و همچنین شرایط جدی مانند تومور ، شکستگی یا عفونت ستون فقرات را رد کند.

در صورت وجود کمردرد ، گزینه‌های درمانی معمولاً چندین ترکیب از درمان‌های غیر جراحی مانند فیزیوتراپی و یا ماساژ درمانی ، داروهای تجویز شده یا بدون نسخه پزشک (OTC) و یا تزریقات را دنبال می‌کنند تا ببینند بهترین نتیجه را دارد.

مسکن‌های خوراکی

داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن و ناپروکسن (Aleve ، Naprosyn) یا داروی مسکن غیر NSAID استامینوفن به طور کلی برای شراره‌های گاه به گاه بی خطر هستند ، اما عوارض جانبی دارند. NSAID ها با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی و استامینوفن با افزایش خطر آسیب کبدی همراه هستند. با پزشک خود در مورد دارو و دوز مناسب برای شما صحبت کنید.

تزریق به ستون فقرات

تزریق به ستون فقرات

تزریق لیدوکائین برای تسکین درد و کورتیکواستروئیدها برای کاهش التهاب معمولاً به ناحیه ستون فقرات از آنجا که درد ایجاد می‌شود ، منتقل می‌شود. با این حال ، آزمایشات بالینی کنترل شده ، استفاده از استروئید را مورد تردید قرار داده است: پس از شش هفته ، بیماران تحت درمان با لیدوکائین به تنهایی تسکین درد و بهبود عملکرد – با عوارض جانبی کمتری – به اندازه بیماران تحت درمان با هر دو دارو داشتند. “من معمولاً آمپول‌هایی را برای بیمارانی كه نیاز به تسكین فوری دارند ذخیره می‌کنم تا بتوانند به یك متخصص فیزیوتراپی مراجعه كنند.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی

ورزش بهترین روش طولانی مدت برای کنترل کمردرد است. یک فیزیوتراپیست می‌تواند به شما تمریناتی را یادآوری کند که باعث تقویت عضلات کمر می‌شود تا از ستون فقرات بهتر پشتیبانی کرده و درد را جبران کند. ماساژ و دستكاری ممكن است به این نوع مشكلات كمك نكند زیرا ریشه در استخوان‌ها دارد نه در عضلات یا تاندون‌ها. طب سوزنی ممکن است مفید باشد ، اما باید تکرار شود.

مطالب مرتبط :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس