بهترین متخصص جراح کمر و ستون فقرات

تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۲

orthopedics

در صورتی که شما با درد گردن یا کمر مواجه هستید، ممکن است به خودتان بپرسید که آیا نیاز به مراجعه به متخصص مغز و اعصاب یا ارتوپد عمومی وجود دارد یا خیر. در حقیقت، مشکلات و بیماری‌های مربوط به ستون فقرات به عنوان یک مسئله پیچیده تلقی می‌شوند و نیاز به توجه ویژه دارند. در ابتدا، انتخاب مناسبی برای مراقبت از ستون فقرات، مراجعه به پزشک خانوادگی خود است. با این حال، اگر شما با درد پا یا بازویی روبرو هستید که ممکن است علت آن از ناحیه‌ای دیگر از بدن باشد، بهتر است به متخصص برتر ستون فقرات و کمر مراجعه کنید. پزشک متخصص ستون فقرات قادر است انواع درمان‌های بسته و بلوک عصبی را انجام دهد و به عنوان یک جراح یا غیرجراح، بیشتر وقت خود را صرف تشخیص و درمان اختلالات ستون فقرات می‌کند. این پزشکان بر اساس تجربه‌ی چند ساله خود، تصمیم می‌گیرند که در یک وضعیت خاص، کدام روش درمانی بهترین نتیجه را به همراه دارد. پزشدر صورتی که شما با درد گردن یا کمردرد مواجه هستید، ممکن است به خودتان بپرسید که آیا نیازی به مراجعه به متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات وجود دارد یا خیر. چرا نمی‌توانید به پزشک خانوادگی یا دکتر ارتوپدی عمومی مراجعه کنید؟ هر یک از این پزشکان می‌توانند به شما بگویند که مشکلات و بیماری‌های مرتبط با ستون فقرات پیچیده هستند و نیاز به تخصص خاصی دارند. ابتدا، بهتر است به پزشک خانوادگی خود مراجعه کنید تا ارزیابی اولیه‌ای انجام دهد. اما، اگر شما با درد پا یا بازویی مواجه هستید که ممکن است علت آن از ناحیه‌ای دیگر از بدن باشد، بهتر است به بهترین متخصص ستون فقرات و کمر مراجعه کنید. پزشک متخصص ستون فقرات می‌تواند انواع روش‌های درمانی بسته و بلوک عصبی را انجام دهد. بیشتر وقت خود را صرف تشخیص و درمان اختلالات ستون فقرات می‌کند، بدون اینکه جراحی باشد. این پزشکان بر اساس تجربه‌ی چند ساله‌ی خود قادر به تشخیص روش درمانی مناسب برای بیماران در شرایط خاص هستند. پزشک متخصص ستون فقرات در زمینه روش‌های جدید و به‌روز آشنایی دارد و می‌تواند از فناوری‌های موجود بهره‌برداری کند. وقتی به دکتر متخصص ستون فقرات یا فیزیوتراپیست برای کمردرد مراجعه می‌کنید، این پزشک متخصص، به ویژه در زمینه تشخیص و درمان درد با روش‌های غیرجراحی، آموزش دیده است و با درمان اولیه و مناسبی که ارائه می‌دهد، منجر به بهبودی سریع‌تر و کامل‌تر بیمار می‌شود. در صورتی که پس از تشخیص، متوجه شوید که از جمله کسانی هستید که به جراحی ستون فقرات نیازمند هستید، باید به جراح ستون فقرات مراجعه کنید. او می‌تواند عمل جراحی ستون فقرات را انجام دهد و با توجه به تجربه‌ی بالا و استفاده از فناوری‌های موجود، بهتردر صورتی که شما با درد گردن یا کمردرد مواجه هستید، ممکن است به خودتان بپرسید که آیا نیازی به مراجعه به متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات وجود دارد یا خیر. چرا نمی‌توانید به پزشک خانوادگی یا دکتر ارتوپدی عمومی مراجعه کنید؟ هر یک از این پزشکان می‌توانند به شما بگویند که مشکلات و بیماری‌های مرتبط با ستون فقرات پیچیده هستند و نیاز به تخصص خاصی دارند. ابتدا، بهتر است به پزشک خانوادگی خود مراجعه کنید تا ارزیابی اولیه‌ای انجام دهد. اما، اگر شما با درد پا یا بازویی مواجه هستید که ممکن است علت آن از ناحیه‌ای دیگر از بدن باشد، بهتر است به بهترین متخصص ستون فقرات و کمر مراجعه کنید. پزشک متخصص ستون فقرات می‌تواند انواع روش‌های درمانی بسته و بلوک عصبی را انجام دهد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت در کلینیک امید میتوانید با شماره تلفن‌های02188801800 و 09107803155 تماس حاصل فرمایید.

آرتروز ستون فقرات بیماری سایشی و فرسایشی است که به مفصل‌های فاست (مفصل‌های ستون فقرات) آسیب می‌زند. این بیماری که معمولاً از شدید و مزمنی شدید و مزمنی سن 45 سالگی شروع نمی‌شود، در میان افراد بالای 60 سال بسیار شایع است، البته احتمال بروز آن در تمام گروه‌های سنی وجود دارد. اسپوندیلیت آنکیلوزان یا روماتیسم ستون فقرات نوعی آرتروز بوده که در ابتدا بر ستون فقرات اثر می‌گذارد و می‌تواند مفاصل دیگر را نیز در بر گیرد. این بیماری باعث تورم مفاصل ستون فقرات (مهره‌ها) می‌شود و می‌تواند درد شدید و مزمنی را ایجاد کند. در موارد حادتر (البته نه در همه موارد) این تورم باعث شکل‌گیری استخوان جدیدی در ستون فقرات می‌شود و موجب می‌شود که ستون مهره ها ثابت و بدون حرکت شده و در برخی موارد رو به جلو خمیده شود. این خمیدگی رو به جلو کیفوز یا قوز نامیده می‌شود.

اشتباه است آرتروز را با پوکی استخوان، یعنی شکننده و متخلخل شدن تدریجی استخوان، اشتباه گرفت. در واقع، در اصطلاح پزشکی، تغییرات فرسایشی در ستون فقرات، به عبارت دقیق‌تر، در دیسک‌ها و مفصل‌های فاست، به عنوان اسپوندیلوز شناخته می‌شود. اگرچه فرسایش دیسک و فرسایش مفصل فاست یا همان آرتروز ستون فقرات دو فرایند جداگانه هستند، تقریباً تمامی بیماران مبتلا به آرتروز ستون فقرات نیز از فرسایش دیسک رنج می‌برند.

برای درمان آرتروز ستون فقرات ابتدا هدف کاهش درد ستون فقرات است که با انجام روش های فیزیوتراپی، طب سوزنی،درمان های دستی (کایروپراکتیک)، ماساژ درمانی و تزریق اوزون انجام می‌شود. اما بهترین گزینه برای درمان آرتروز ستون فقرات استفاده از ورزش‌های مخصوصی که توسط متخصص طب فیزیکی تجویز می‌شود و باعث تقویت عضلات ستون فقرات می‌شود. درمان قطعی برای کاهش درد ستون فقرات، تزریق در مفاصل فاست ستون فقرات و همچنین استفاده از رادیوفرکوئنسی (RF) برای بلوک عصب ستون فقرات است.

نحوه پیدا کردن متخصص ستون فقرات خوب

بیماران باید در انتخاب دکتر متخصص ستون فقرات دقت کافی داشته باشند. دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه پیدا کردن بهترین دکتر متخصص ستون فقرات(متخصص ارتوپد) در ادامه ارائه شده است: جراح ستون فقراتی را انتخاب کنید که زمان بیشتری را برای درمان بیماری‌های ستون فقرات صرف کرده باشد و به اندازه کافی تجربه داشته باشد.همچنین جراح ستون فقرات خوب باید از دانش به روز و تکنولوژی های جدید آگاهی های کافی را داشته باشد. احساس راحتی داشتن با پزشک خود نیز یکی از عوامل مهم در انتخاب یک متخصص ستون فقرات است. ارتباطات مناسب برای رابطه پزشک و بیمار ضروری است، پس لازم است قبل از مراجعه به پزشک این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا دکتر متخصص ستون فقرات به تمامی سوالات شما پاسخ می دهد و اطلاعات کافی در مورد بیماریتان در اختیار شما قرار می دهد؟
  • آیا وقت کافی را برای شما صرف می کند؟
  • آیا با این مساله که پس از مراجعه به پزشک دیگر، به او مراجعه کرده اید، مشکلی ندارد؟
  • در مورد تجربه پزشک در مورد جدیدترین روش ها و فن آوری ها در زمینه جراحی ستون فقرات صحبت کنید. پزشک شما چند بار این روش درمانی را انجام داده است؟ آیا می تواند شما را به یکی از بیماران سابق خود که مشکلی مشابه شما داشته و در این مرکز درمان شده، ارجاع دهد؟
  • متخصص کمر و ستون فقراتی را انتخاب کنید که توسط  فرد مورد اطمینان مثل پزشک عمومی یا دوست یا اقوام معرفی شده باشد.

رویکرد کلینک امید در برخورد با کمردرد پلکانی بو ده و در صورت امکان ابتدا درمانهای ساده در نظر گرفته می شود  اما درصورت عدم مشاهده  پاسخ مناسب  درمانهای طبی پیشرفته تر مد نظر قرار می گیرد. پزشکان این مرکز توانایی  ارائه طیف وسیعی از درمانها من جمله در مانهای ساده تا مراحل پیشرفته و عمل بسته و بلوک عصبی را دارند.متخصین این مرکز همیشه جراحی باز را به عنوان آخرین گزینه درمانی به بیماران خود پیشنهاد می دهند.

نکات مهم

همچنین مسائلی وجود دارد که در هنگام انتخاب بهترین متخصص ستون فقرات باید به آن توجه داشته باشید. از پزشکی که کارهای زیر را انجام می دهد جدا پرهیز کنید:

  • شما را ناامید می کند و از این که پس از مراجعه به پزشک دیگر به او مراجعه کرده اید استقبال نمی کند.
  • به تمامی سوالات شما جواب نمی دهد یا طوری برخورد می کند که تمایلی برای پرسیدن سوالات خود نداشته باشید.
  • سعی می کند که بر تصمیم شما را برای انجام جراحی وسوسه کند. به خاطر داشته باشید که انجام یا عدم انجام جراحی کاملا به خود شما بستگی دارد. وظیفه پزشک این است که اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهد تا به راحتی تصمیم خود را بگیرید.
  • روش های درمانی محافظه کارانه را نادیده می گیرد. جراحی باید همیشه آخرین روش درمانی باشد و وقتی صورت بگیرد که روش های غیرجراحی جواب ندهد.
  • آماده ارائه روش های درمان، هزینه ها، نتایج و اطلاعات مرتبط با دوران بهبودی نیست.

همواره توجه داشته باشید انتخاب بهترین متخصص ستون فقرات در درمان مشکل شما بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر نیاز به جراحی برای درمان دارید سعی کنید بهترین جراح ستون فقرات را برای به دست آوردن نتایج مورد نظر انتخاب کنید. جراحی همیشه باید آخرین گزینه درمانی باشد.  

آخرین مقالات

5 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • من ۳۳سالمه و آرتروز کمر دارم کارهای سنگین انجام بدم کمرم کلا قفل میکنه ورزش های کمر رو انجام میدم اینجوری حالم بهتر میشه البته پیش پزشک متخصص هم میرم ایشون سه جلسه جا اندازی کمر انجام دادن از قبلنا که خیلی بهترم بازم کار زیاد انجام بدم اذیت میشم.

    پاسخ
  • سلام من مننگوسل داشتم الان من 16 ساله وقتی نوزاد بودم عمل جراحی انجام دادم من الان هیچ مشکلی ندارم میتوانم راه بروم کنترل ادرار و مدفوع هم از دست ندادم اصلا از ادم سالم هم سالم ترم ازدواج کردم حالا سوال من اینه که من میتوانم باردار شوم و یک بچه سالم به دنیا بیارم یا ن در ضمن من باردار شدم و سقط داستم ب علت ایست قلبی جنین
    لطفا جواب منو بدید با تشکر

    پاسخ
    • دکتر محمد رضا امیدظهور
      ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ۷:۵۷ ق٫ظ

      سلام وقت بخیر
      سابقه مشکلی که شما داشتید هیچ خللی در بارداری و فرزنداوری شما ندارد و می توانید مثل همه خانم ها باردار شوید

      پاسخ
    • سلام من ۲۷ سالمه حدود ۳،۴ماهه ک کمردرد دارم الان یک ماهه ک ب پاهام منتقل شده طوری ک جفت پاهام در حال حرکت خواب میره..ام ار آی انجام دادم و دکترم معتقده ک باید عمل بشم چون مهره ۴،۵کمرم زده بیرون
      بنظرشما با ابدرمانی و فیزیوتراپی امکان داره خوب بشم؟؟ خیلی از عمل کردن میترسم

      پاسخ
      • دکتر محمد مسعود خالصی
        ۱۱ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

        سلام لطفا مدارک پزشکی رو در واتس اپ یا تلگرام ۰۹۱۰۷۸۰۳۱۵۵ ارسال کنید تا نظر دقیق تری بتونم بدم

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
مشاوره رایگان