چرا زمان سرماخوردگی یا آنفولانزا کمردرد میگیریم؟

سزماخوردگی و کمر درد

هنگامی که شما سرما خوردگی یا آنفولانزا دارید، اغلب می‌بینید که تمام بدن شما درد می‌کند، مخصوصا کمر درد را احساس خواهید کرد. گاهی اوقات این حتی اولین علائم است،که قبل ازاحتقان بینی، سرفه، یا تهوع آغاز می‌شود.علت ساده آن کمبود آب است. هنگامی که شما مبتلا به آنفولانزا و یا حتی یک سرماخوردگی شدید هستید، بدن شما با تب برای تلاش برای کشتن هر گونه باکتری و ویروس های مضر حساس به گرما پاسخ می‌دهد. این بدان معنی است که هر سلول در بدن شما به طور قابل توجهی بیشتر از مواقع دیگر از آب استفاده می‌کند و کمبود آب می‌تواند به سرعت رخ دهد، مگر اینکه شما مصرف مایعات و الکترولیت ها را ادامه دهید. متاسفانه، آنفلوانزا همچنین می‌تواند باعث کاهش اشتها و تشنگی شما شود، و باعث می‌شود که کمبود آب تقریبا اجتناب ناپذیر باشد. همانطور که بیماری شما پیشرفت می‌کند، ممکن است تهوع، استفراغ، و اسهال، همراه با کمبود آب و الکترولیت‌ها را نیز تجربه کنید.

الکترولیت ها چیست؟


به سادگی، الکترولیت‌ها مواد شیمیایی بدن شما هستند که مسئول ایجاد و پیام‌های عصبی، انقباض عضلات هستند و در فرآیند های متابولیک پایه هر سلول دخیل هستند. اگر شما یک ورزشکار هستید و یا تمرینات سختی انجام می‌دهید، می‌دانید که پس از تمرین شدید و عرق کردن، جایگزینی این الکترولیت‌ها می‌تواند شما را از جراحت های شدید، سردرد و درد‌های عضلانی نجات دهد. الکترولیت‌های اصلی شما عبارتند از پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سدیم و عدم تعادل این الکترولیت‌ها می‌تواند درد عضله، انرژی کم، سردرد و سایر علائم آنفولانزا را ایجاد کند.اگر آنفولانزا باعث از دست دادن آب از بدن شما شده باشد یک نوشیدنی حاوی الکترولیت می‌تواند کمک کننده باشد که آن را می‌توانید از فروشگاه ها خریداری کنید، همچنین می توان کمبود مواد معدنی بدن را با انتخاب صحیح مواد غذایی جایگزین کنید. پتاسیم در غذاها مانند آوکادو، سبزیجات دارای برگ سبز(به عنوان مثال اسفناج) و حتی یک موز می‌تواند دوز نسبتا مناسبی از پتاسیم باشد. منابع منیزیم عبارتند از بادام، دانه کدو تنبل، برنج، کوینو و توفو. خوردن این غذاها در کنار غذای غنی از پتاسیم نیز می‌تواند کمک کننده باشد زیرا سطح پایین پتاسیم نیز ممکن است مانع از جذب منیزیم شود.

ارتباطات تغذیه ای دیگر


یکی دیگر از علل کمر درد درآنفولانزا، کمبود ویتامین D است. این ویتامین محلول در چربی در عملکرد مناسب سیستم ایمنی دخالت دارد. این ویتامین احتمال دارد در مواجهه با عفونت های مانند سرما خوردگی یا آنفولانزا کاهش یابد.اکثر افراد در عرض‌های جغرافیایی بالاتر ویتامین D کمتری نسبت به مناطق با عرض جغرافیایی پایین دارند. (مخصوصا در افرادی که پوست تیره تر و کم آفتاب دارند) و هر گونه مصرف بیش از حد ویتامین D می‌تواند باعث بروز مشکل شود.

چرا کمبود ویتامین D باعث کمردرد میشود؟ ویتامین D همچنین در جذب و متابولیسم کلسیم و منیزیم نقش دارد. (به این ترتیب بر وضعیت الکترولیت شما تأثیر می‌گذارد) و در نتیجه ممکن است باعث کاهش شدید عضلانی و اسپاسم شود. موادی مانند استاتین‌ها همچنین می‌توانند سطح ویتامین D را کاهش دهند و درد عضلات و دردی که معمولا با استاتین رخ می‌دهد ممکن است ناشی از کمبود ویتامین D باشد.تاثیر ویتامین D در سیستم ایمنی بدن در التهاب عفونت‌هایی مانند سرما خوردگی وآنفولانزا مهم است. اگر مقدار ویتامین D (و دیگر مواد مغذی) کم باشد، بدن به طور ناکارآمد به حمله عفونت ها پاسخ می‌دهد و ممکن است التهاب بیش ازاندازه وبا مدت بیشتر و در سطوح بالاتراز نیاز برای مقابله با مهاجمان ادامه دهد. در موارد شدید، سیستم ایمنی بدن ممکن است نتواند سلول های خودی را تشخیص دهد و واکنش های خود ایمنی را دربیماری‌هایی مانند مولتیپل اسکلروز، فیبرومیالژیا و لوپوس ایجاد کند که همه آن ها می‌توانند باعث ایجاد کمر درد مداوم همراه با سایر علائم شوند.

چرا موقع عطسه یا سرفه کردن احساس کمردرد داریم؟


 چون هنگام سرماخوردگی یا آنفولانزا بیشتر سرفه و عطسه می‌کنیم که آن هم با دلایل مختلفی باعث ایجاد درد می‌شود. تمیز کردن گلو می‌تواند موجب التهاب و درد موضعی شود و در هنگام سرفه یا عطسه کل صورت و گوش‌های شما به علت فشار وارد شده به سینوس‌های صورت درد می‌کند. متأسفانه عطسه و سرفه نیز می‌تواند باعث ایجاد درد کمر شود، که بخشی از آن به این علت است که کمر در طول مدت کوتاهی دچار کشش می شود و این کشش باعث گرفتگی و ایجاد درد می‌شود.سرفه و عطسه کردن همچنین باعث انقباض عضلات شکمی می‌شود که ممکن است باعث ایجاد درد عضلات کمر شود. در موارد شدید عطسه یا سرفه ممکن است به علت افزایش ناگهانی فشار روی ستون فقرات گردن به دیسک در گردن یا کمر منجر شود. مخصوصا اگر شما دارای سرما خوردگی‌هایی با عفونت در اطراف گردن و لوزه های بزرگ و سفت هستید، این درد ها در شما می‌تواند وجود داشته باشد. برخی از تمرینات کششی و ورزش‌های گردنی چون می‌تواند باعث کاهش التهاب شود، به شما می‌تواند کمک کند.

چطور کمردرد ناشی از آنفولانزا را درمان کنیم؟


 بسیاری از داروهای سرماخوردگی و آنفلوآنزا حاوی ایبوپروفن، استامینوفن و سایر داروهای مسکن وجود دارد که می تواند درد شما را پنهان کند اما حل اساسی مشکل کمی سخت است. اگر تب دارید، باید از مقدار زیادی مایعات و میان وعده غذاهایی که حاوی مقادیر زیاد مواد معدنی هستند مانند موز، آجیل، دانه، اسفناج و حتی اگر به این مواد دسترسی ندارید می توانید یک کاسه برنج جایگزین کنید. نوشیدنی های انرژی زا اگرچه داری سطح بالای قند می باشند و افراد که قند خون دارند باید از مصرف آن اجتناب کنند ولی چون می‌تواند مواد معدنی بدن را تامین کند، نیز می‌توانند کمک کننده باشد. اگر شما می توانید کمی، حتی پانزده دقیقه یا بیشتر هر روز در فضای بیرون بیایید، بدن شما فرصتی برای سنتز ویتامین D به دست می‌آورد. در غیر این صورت، غذاهای غنی شده مانند غلات، مارگارین و حتی برخی از شیرهای مکمل یا آب میوه ها می توانند جایگزین مناسبی برای تامین این ویتامین باشند. مصرف مولتی ویتامین نیز شما را در برابر کمبود ویتامین بیمه خواهد کرد.مهم تر از همه، آب بدن را حفظ کنید، سعی کنید دمای بدن را از طریق پارچه ای نم دار (یا حتی یک حمام سرد) کنترل کنید، در طول روز سعی کنید کمی از مواد مغذی یا نوشیدنی حاوی الکترولیت ها مصرف کنید. آب آناناس (که حاوی برمولین است) می‌تواند مفید باشد، همچنین زنجبیل، به عنوان یک ضد التهاب طبیعی می‌باشد اگر چه زنجبیل اگر زیاد مصرف کنید، می‌تواند باعث افزایش دمای شما شود. درد خود را با دارو های کافئین دار پنهان نکنید، زیرا این مواد بیماری شما را طولانی تر می‌کند و می‌تواند شما را به مشکلات خاصی دچار کند. هنگام درد کمر سعی کنید کمی دراز بکشید. استراحت دادن به کمر حتی اگر برای مدت زمان کوتاهی نیز باشد می‌تواند به میزان زیادی درد شما را کاهش دهد.

"کپی فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است."

به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است